Artykuły
Magia „lubię to” na FB
  • Dodane:
  • 26 listopada 2015
  • Komentarze:

    0

Jak stworzyć dobry post na Facebooka?

Aktualnie na FB zarejestrowanych jest kilkadziesiąt milionów aktywnych użytkowników. Marketingowcy wraz z rozwojem tego popularnego portalu społecznościowego, zaczęli dostrzegać nowe możliwości budowania relacji pomiędzy użytkownikami (potencjalnymi klientami), a firmami i instytucjami.

Funpage na FB posiada już blisko 30 % firm, które równocześnie posiadają tradycyjną stronę internetową. To właśnie FP pozwala na szybkie docieranie do grona odbiorców (uwzględniając grupę docelową (wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, etc.). Ścisłe określenie grupy docelowej ułatwia nawiązanie dialogu. Skuteczne zaangażowanie odbiorcy wywołuje interakcje i jest kluczem do efektywnej sprzedaży. Odbiorcy, którzy znają markę, poprzez kliknięcie: „lubię to”, wyrażają swoje poparcie dla produktu, firmy, wydarzenia, hasła. Istotny jest nie tylko sam model komunikacji, ale i pozyskiwanie nowych odbiorców. Najlepsze efekty można uzyskać dodając posty z określoną częstotliwością (w zależności od branży 1 – 5 razy w tygodniu), które są powiązane tematycznie z branżą.

Czego unikać prowadząc funpage na FB?

Każdy z nas ma swoje poglądy polityczne, przekonania religijne, upodobania dotyczące stylu życia. Aby funpage Twojej firmy, marki, czy organizacji był profesjonalny, unikaj tematów światopoglądowych. Funpage np. marki sportowej nie jest dobrym miejscem do przedstawiania spostrzeżeń na temat zmiany rządu, manifestowania poparcia dla grup zawodowych etc. Takie działania mogą bardziej zaszkodzić, aniżeli pomóc. W dobrym tonie jest utrzymywanie merytorycznego poziomu strony.

Jak docierać do większej ilości fanów na Facebooku?

Bądź wiarygodny, nienachalny i merytoryczny. Wiarygodność zbudujesz jasno opisując, czym zajmuje się Twoja firma (możesz skorzystać z listy), dodając dane teleadresowe, link do strony internetowej (jeżeli posiadasz), zdjęcia (nie naruszając przy tym praw autorskich), zachowując kulturę wypowiedzi.

Zadaniem, ale i wolą każdego administratora jest pozyskanie jak największej liczby fanów. Możesz do tego wykorzystać programy i platformy służące budowaniu społeczności lub reklamę płatną (wyświetlanie Twojej strony w propozycjach stron zbieżnych z zainteresowaniami Twojej grupy docelowej, dzięki czemu masz szansę dotrzeć do tzw. realnych fanów). Powszechnie stosowanym rozwiązaniem jest organizowanie konkursów. Musisz jednak pamiętać, aby przestrzegać zasad zawartych w regulaminie FB. Unikaj ofert dostępnych na portalach aukcyjnych, których przedmiotem jest sprzedaż grupy fanów. Poza sztucznie napompowaną liczbą polubień, nie zyskasz niczego.

Jak stworzyć dobry post na Facebooka?

Dobry post, jak wiesz zawsze wywołuje lawinę lajków, komentarzy, udostępnień. Jak go stworzyć? – to pytanie zadaje sobie niemal każdy administrator funpage’a. Odpowiedź jest niezwykle…prosta. Otóż, postaw się w sytuacji odbiorcy i zadaj sobie pytanie:

Jak zareagowałbym na taki przekaz
– czy ten przekaz jest wg. mnie angażujący/irytujący/wartościowy
– czy sam chciałbym otrzymać taki przekaz?
– czy wiąże się z tematyką strony, bądź okolicznościami (złożenie życzeń świątecznych, etc.)

Po odpowiedzi na te pytania do swojego posta musisz jeszcze tylko dodać element błyskotliwości. Twój komunikat powinien trafiać do tzw. „najciekawszych wiadomości”.

Jak już wiesz, dodanie dobrego posta nie należy do łatwych zadań. Z tego powodu powstał algorytm optymalizacji aktualności (Edge Rank), który uwzględnia stopień bliskości twórcy i odbiorcy, wagę wątku (komentarz/like) i czynnik czasu. Istotną zmienną są preferencje klientów oraz ich zainteresowania.