Artykuły
Trendy w marketingu 2016
  • Dodane:
  • 26 stycznia 2016
  • Komentarze:

    0

Jakie będą najważniejsze trendy w marketingu w tym roku? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć analitycy obserwując dynamikę zmian i tendencje w ubiegłym roku. Z naszych obserwacji wynika, iż szczególnie istotne będzie zwiększenie wykorzystania technologii oraz optymalizacja procesów marketingowych, wykorzystanie native advertising. Tempo pracy narzuca także poszukiwanie rozwiązań, które zautomatyzują pracę, a tym samym pozwolą bardziej efektywnie wykorzystywać czas pracy w działach marketingu.

Analiza

Bardzo istotne będą umiejętności analityczne osób odpowiedzialnych za reklamę przedsiębiorstw. Analiza danych wysunie się na pierwsze miejsce, gdyż w efekcie będzie prowadziła do optymalizacji procesów. Niezbędne w 2016 roku będzie badanie i ocena chociażby wskaźnika Click Through Rate, Bounce Rate, Open Rate.

Automatyzacja

Zastosowanie narzędzi typu LiveChat, Intercom, czy Autopilot, będzie naszym zdaniem coraz bardziej popularne nawet w średnich przedsiębiorstwach.

Optymalizacja

Ze względu na czas oraz koszty firmy, niezależnie od wielkości, poszukują skutecznych narzędzi reklamy. Optymalizacja procesów związanych z prowadzeniem działań marketingowych wysunie się na pierwszy plan. Na podstawie skutecznie przeprowadzonych analiz, możliwe będzie wprowadzenie np. konwersji newslettera, optymalizowanie stron internetowych, rozszerzanie useability. Obsługa klienta w większym stopniu skupi się na sferze budowania relacji. Obsługa posprzedażowa dzięki wykorzystaniu e-narzędzi sprawi, że klient poczuje się doceniony przez markę.

Native Advertising  i współpraca z influencerami

Native advertising będzie się rozwijać niezwykle dynamicznie. Nachalna reklama w postaci banerów „atakujących” użytkowników stron internetowych zacznie odchodzić do przeszłości. Największym powodzeniem będą cieszyły się nienachalne formy reklamy, które w efekcie będą prowadziły do lokowania produktu lub usługi. Jak osiągnąć ten efekt? Oczywiście rozpocząć współpracę z infuencerami, którzy stworzą atrakcyjną, merytoryczną treść uwzględniającą nasz produkt. Przygotowany artykuł może być zamieszczony na blogu, stronie firmowej, a także w gazecie tematycznej. Przykłady bardzo udanej współpracy z influencerami pojawiły się na przestrzeni ostatnich miesięcy:

W doborze influencerów można kierować się ich popularnością, ilością zgromadzonej grupy docelowej, a także poziomem prezentowanych treści.

Snapchat

Trendy w marketingu 2016 to oczywiście zwiększająca się popularność Snapchata w Polsce, który  jest przez niektórych marketingowców określany jako idealna aplikacja mobilna. Powstał ranking Top 100 polskich influencerów na Snapchacie, który z pewnością pomoże Wam spojrzeć przychylnym okiem na tę ciekawą apkę.

Komunikacja w Social Media

Użytkownicy coraz chętniej wykorzystują komunikatory do utrzymywania kontaktów (WhatsApp, Slack, Messenger). Ludzie coraz chętniej przystępują do grup zainteresowań. To ważna informacja dla marek, które chcą pozyskać nowych klientów.

Mobilność

Ilość użytkowników korzystających ze smartfonów zwiększa się w Polsce każdego dnia. Jeżeli chcesz, aby Twoja marka była konkurencyjna, dostosuj swoją stronę, sklep internetowy. Sprawnie działająca responsywna strona internetowa, wzbogacona dodatkowymi funkcjonalnościami z pewnością przyciągnie nowych klientów.

No Comments
Skomentuj